onsdag 21 juli 2010

Då var det dags..

Då var det dags att försöka komma igång med någon typ av träning och som den latmask jag är så behöver jag ett mål att träna mot...

Just Stockholm Marathon blev jag sugen på då en kompis till mig skulle träna inför detta och genomföra. Först sa jag nej, men ju mer jag tänkte på det dessto sugnare blev jag. Jag kollade då upp all info som gick att hitta på http://www.stockholmmarathon.se Det fanns där en länk till http://www.marathon.se med tränings och kom i gång tips vecka för vecka som börjar i slutet av september. Läste igenom dessa och insåg att de inte var så jobbiga till en början och att man i slutändan bör klara av detta om man bara följer programmet till punkt och pricka. Sagt och gjort så jag kontaktade min kompis och sa att jag eventuellt är med på Marathon jag ska i allafall träna till det..

Eftersom jag säkerligen är mer otränad än de som Martathon.se ska coacha tänkte jag redan nu tjuvstarta med förra årets 6 h-programmet tills programmet för nästa års marathons 5 h program startar... Jag börjar i em...

Håll tummarna för mig!

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar